כולם מדברים על שיווק ירוק. ובצדק. שיווק ירוק הוא באמת הדבר הבא.
חברות רבות מנצלות תהליכי התייעלות אקולוגית כמקפצה שיווקית וערכי מותג חברתיים סביבתיים בהחלט העלו את רמת האטרקטיביות שלהם וטוב שכך. עולם בו חברות משווקות עשייה חברתית ומתחרות על התואר "ירוק" הוא עולם חיובי יותר, בתנאי שעושים זאת כמו שצריך.
נראה שכולם כבר מבינים שלא רחוק היום בו תעלה דרישה לאחריות סביבתית מצד צרכנים אך מה שעוד לא הופנם הוא כי הצרכנים אינם טיפשים. רמת המודעות לנושא ומידת המעורבות הצרכנית הולכות וגדלות. למרות כי נראה שפתאום כולם רוצים להיות ירוקים, לא כל חברה יכולה לשנות משהו קטן במוצר שלה ולקרוא לעצמה ירוקה. זה פשוט לא עובד כך. דוגמאות כמו מהלך השיווק הירוק הכושל אגד מלמדות אותנו כי שיווק ירוק חייב להיות מגובה בנתונים אקולוגיים אמיתיים.
כאשר בוחרים בשיווק ירוק, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לבדוק שאתם באמת ירוקים. נראה כי לאחרונה חברות רבות שוכחות לעשות זאת.
חשוב לזכור כי מדובר פה באמת על נושא חשוב, מאחורי המילה "ירוק" עומדים אג'נדה, ערכים אמיתיים והרבה אנשים שאכפת להם.
מהלכי שיווק ירוק יכולים לעשות נפלאות למותג שלכם, אך אם לא תעמדו מאחוריהם, הם גם יכולים לגרום נזק. אף חברה לא היתה רוצה להופיע בתקשורת תחת הכותרת "גרין ווש".
על כן, בדקו היטב את מסלול חייו של המוצר אותו אתם משווקים- חומרי הגלם, תהליך הייצור, דרך ההפצה שלו והשימוש בו ועשו את השינויים הנדרשים על מנת להפוך אותו לאקולוגי יותר. התייעצו עם ארגונים ירוקים על מנת להכיר וללמוד היטב את התחום והכי חשוב- עמדו מאחורי המילה שלכם.
רוני פיבלוביץ, שיווק ירוק, http://WWW.ECOBRAND.CO.IL